23 juli 2013

How to instal blogger template

Bijna nergens kon ik vinden hoe je een nieuw sjabloon kon toevoegen op je blog. En waar ik het wel vond was het in het Engels. Daarom laat ik jullie vandaag zien hoe het moet. Ik heb mijn oude blog gebruikt als voorbeeld. Zelf heb ik op dit moment geen template, maar misschien dat die later nog komt als ik een mooie heb gevonden. Voor nu ben ik blij met mijn lay-out.

Voor templates kan je terecht op veel verschillende sites. Ik heb één site uitgekozen die betrouwbaar is. Dat is de site btemplates.com . Op de startpagina kan je kiezen aan welke eisen je template moet voldoen.


Als je een leuke template hebt gevonden klik je op download. Ik heb Binary gebruikt als voorbeeld.


Je download staat nu bij je downloads. Je hebt het XML-document nodig. Die staat meestal in de map met de naam van je template.



Het is handig om een speciale map aan te maken op je bureaublad waar je het XML-document in plaatst, zodat je dat later makkelijk kan terugvinden.




Nu je het template hebt gedownload kun je het gaan uploaden op je blog. Hiervoor ga je naar Sjabloon en klik je op Back-up/herstellen. Je krijgt dan dit venster te zien.
 


Je klikt op bestand kiezen en je gaat naar de map waar je het XML-document in hebt geplaatst. Je klikt erop en dan krijg je het venster weer te zien. Je klikt nu op uploaden. Soms moet je een paar keer op uploaden klikken, voordat het lukt.

Als het is gelukt zie je het. Je kan nu je template aanpassen zoals jij dat wilt. Wat wel jammer is dat je bij veel templates alleen je sjabloon kan aanpassen. Net zoals bij deze template..

Ik hoop dat jullie wat aan mijn uitleg hebben gehad. Weten jullie nog mooie/leuke/nette templates?
xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Popular Posts