8 juli 2013

How to: Gladde benen

Follow These 5 Tips To Get Silky Smooth Legs At Home... With No Shaving Irritations!


Elk meisje heeft er ongetwijfeld wel last van, droge benen, stoppeltjes en het snel groeien van je haar. Zelf heb ik er ook altijd last van en ik heb op internet lopen zoeken naar tips voor gladde benen. En omdat ik zeker weet dat ik niet de enige ben met dit probleem leek het me leuk om deze tips met jullie te delen. Niet alle tips zullen bij iedereen helpen, maar toch hoop ik dat je wat aan de tips hebt. Wil jij weten hoe je dit probleem kan tegengaan?, lees dan verder.


Voor het scheren/waxen/ontharen.
Gebruik voor het scheren een product om je benen mee in te smeren. Bijvoorbeeld scheerschuim. Scheerschuim is goedkoop te kopen bij de action. Heb je geen scheerschuim in huis en geen zin om naar de winkel te gaan?, geen probleem! Je kan ook je benen goed insmeren met douchegel.
Als je gaat ontharen kijk dan goed wat er op de verpakking staat. Staat er bijvoorbeeld dat je eerst je benen moet insmeren met een bepaald product of zit er een product in de verpakking, gebruik dat dan ook.
Scrub je huid voordat je deze scheert. Dit kan met een scrubhandschoen of scrubcrème. Doordat je alle oude huidcellen verwijdert kun je nog dichter op je huid scheren en is het resultaat nog beter. Als je regelmatig scrubt kun je ook voorkomen dat haartjes ingroeien, doordat je de haartjes tijdens het scrubben beweegt. Wist je trouwens dat een gescrubde huid mooier bruint?

Scheren.
Gebruik met het scheren een mesje die je fijn vind en scherp genoeg is. Het is niet fijn om 10x over hetzelfde stukje huid heen te moeten gaan. Duw ook niet te hard en kijk uit met wondjes die je al hebt, je kan je huid ermee openhalen. Doe het scheren wel elke avond, zodat je 's ochtends haast geen stoppels meer hebt.

Epileren.
Epileren is eenvoudig en snel, maar kan wel heel pijnlijk zijn. Er zijn epileer apparaten te verkrijgen, die de pijn verzachten met een massagesysteem of met een ijskoeler die de geëpileerde stukjes direct koelt.

Harsen.
De meest effectieve manier, die je zelf kan doen om je benen mooi glad te krijgen, is harsen. Met harsen blijven de haartjes zo'n zes tot acht weken weg en als ze terug komen zijn ze zacht. Ideaal dus, maar je moet wel tegen de pijn bestand zijn. In tegenstelling tot epileren wordt er met harsen namelijk hard aan de huid getrokken.

Na het verwijderen van het haar.
Gebruik na het verwijderen van je haar een verzachtende creme, zoals een body butter. 


sana

Ik hoop dat jullie wat hebben aan mijn tips.
xxx

1 opmerking:

Popular Posts