21 juni 2013

Favoriete steden

In mijn leven ben ik nog niet op veel verschillende plaatsen geweest. Ik weet dus niet hoe alle andere steden er uitzien, maar de steden waar ik geweest ben waren geweldig! In deze blog ga ik jullie vertellen welke steden ik geweldig vond en naar welke steden ik absoluut een keer naar toe wil! Veel plezier met lezen.


  • Een van de meest geweldige steden waar ik ben geweest is Londen. Anderhalve maand geleden ben ik er met mijn school heen geweest en ik wil terug! Het shoppen is daar zo leuk. Je hebt een hele lange winkelstraat waar ook allemaal rode dubbeldekbussen rijden en rode telefooncellen staan. Ook het ondergrondse metrostelsel is enorm. Als je daar beneden loopt en je weet niet waar je naartoe moet verdwaal je. Londen heeft een aantal typische dingen, waaraan iedereen ziet: "He, dat is van Londen!"


 
  • Een andere stad waar ik helemaal fan van ben is Barcelona. Afgelopen zomervakantie ben ik een dag naar Barcelona geweest en ik vind het geweldig. Ik ben vooral wezen shoppen, maar park Guell vond ik toch ook erg mooi. Het verbaast me altijd dat mensen in Spanje heel vriendelijk zijn en zelfs proberen Nederlands te praten, terwijl mensen in Frankrijk het liefst alleen maar Frans praten. Verder is Barcelona gewoon een hele mooie stad, waar je zeker een keer geweest moet zijn.

  •  Een stad waar ik zeker nog een keer naar toe wil is Sidney. Het is helemaal aan de andere kant van de wereld en het lijkt me zo leuk om er een keer heen te gaan en om daarna de zeggen: "Ik ben in Sidney geweest!" Het meest inspirerende en bekendste gebouw van Sidney is het Opera House.





  • En als laatste natuurlijk New York! Het is een van de meest bekendste steden van de wereld. Het is zo gaaf om naar Amerika te gaan en iedereen jaloers te maken met het feit dat jij naar New York gaat. Helaas ga ik voorlopig nog niet naar New York, maar het zou me echt zo vet lijken.

Van welke steden ben jij helemaal fan?
xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Popular Posts